TEHNOLOGIA DE AȘEZARE A ASFALTULUI RECE
Asfaltul rece este un material multicomponent specific vândut în vrac, în pungi sau găleți, gata de utilizare. Conține pietre zdrobite cu granulație fină, bitum, acizi organici, polimeri și plastifianți. Caracteristicile produsului final depind de compoziția selectată, de exemplu, în ce condiții este posibil să se pună asfalt rece.
Caracteristici și domenii de aplicare
Domeniile de aplicare a acestui material sunt determinate de calitățile sale speciale, care includ:
- Vânzare sub formă complet pregătită pentru crearea suprafețelor rutiere.
- Transportabil în camioane mici sau portbagaje pentru camioane.
- Termen de valabilitate lung sub formă complet pregătită. Un amestec fără recipiente poate fi depozitat până la 12 luni, cu recipiente selectate corect (cel mai adesea - polietilenă) - până la 24 de luni fără pierderi de performanță.
- Gama largă de temperaturi la care se poate efectua așezarea: de la -15 la + 40 ° C.
- Viteză mare de lucru, nu este nevoie să implicați echipamente grele și numeroși lucrători.
- Utilizare sigură datorită absenței proceselor la cald.
Principala diferență între betonul asfaltic rece și fierbinte este setul de rezistență ca urmare nu a răcirii materialului, încălzit înainte de așezare, ci evaporarea hidrocarburilor conținute în componentele sale.
Amestecul asfaltic rece este utilizat pentru:
- Producerea de reparații urgente de restaurare pe drumuri cu diferite grade de încărcare a traficului, terenuri pe lângă benzinării, parcări în curțile clădirilor cu mai multe etaje. În timp ce un analog pus la cald necesită o bază uscată atent pregătită, asfaltul rece este mai puțin solicitant în ceea ce privește condițiile meteorologice și umiditatea bazei.
- Hidroizolarea acoperișurilor plate.
- Dispozitive pentru zona orb de la fundație.
- Asfaltarea căilor de grădină și a teritoriului alăturat.
- Etanșări pentru rosturi de dilatare a podului și drumului.
- Refacerea stratului de acoperire după instalarea jgheaburilor.
Așezarea asfaltului rece: instrucțiuni de lucru
Pași de așezare:
- La locul de muncă, sunt îndepărtate nu doar fracții mari, ci și mici, ale acoperirii demontate.
- Pentru a asigura durabilitatea pavajului asfaltic rece, se recomandă amorsarea fundului și a pereților betonului pregătit sau a altei baze cu o emulsie de bitum la o rată de 0,5 litri pe 1 m2 de suprafață.
- Se recomandă aplicarea unui strat de cel mult 50 mm grosime odată. Dacă groapa este prea adâncă, atunci este recomandabil să așezați pe fund o pernă de piatră zdrobită sau pietriș.
- În zona pregătită, amestecul este distribuit uniform.
Atenţie! După compactare, materialul așezat pe drum ar trebui să iasă la aproximativ 20 mm deasupra nivelului general al trotuarului. Acest lucru se datorează faptului că amestecul se așează în timp. Această precauție nu este necesară pentru căile de grădină și alte zone supuse traficului pietonal ușor.
- Tamparea betonului asfaltic rece la scară industrială se realizează folosind o placă vibrantă (mai rar o rolă). Atunci când puneți asfaltul cu propriile mâini, este suficient un bătător manual.
- Când se efectuează patch-uri, sigiliul se efectuează de la marginile groapei până la centru.
- Semnalul către sfârșitul apăsatului este absența urmelor echipamentului apăsătorului. De obicei, 10 cicluri sunt suficiente.
- Etapa de finisare - acoperirea zonei ramate cu ciment uscat sau compoziție ciment-nisip. Scopul acestei proceduri este de a preveni lipirea amestecului proaspăt de roțile vehiculelor.
Caracteristici ale tehnologiei de asfaltare a asfaltului rece în toamnă și iarnă
Dacă este necesar să se efectueze lucrări la temperaturi scăzute plus și minus, trebuie respectate următoarele recomandări:
- înainte de utilizare, amestecul trebuie păstrat într-o cameră încălzită la + 10 ° C timp de cel puțin două zile, ceea ce îi va asigura elasticitatea;
- înainte de utilizare, compoziția trebuie să fie slăbită puțin, apoi aceasta și locul de instalare trebuie încălzite cu un arzător cu gaz.
Limitările utilizării amestecului de beton asfaltic rece sunt: cost mai mare, mai scăzut - rezistență la sarcini și umiditate, durabilitate, în comparație cu analogul, pus la temperaturi ridicate. Prin urmare, acest material nu este utilizat ca suprafață principală pentru drumurile supuse unor sarcini mari.