CUM ALEGEM CEL MAI POTRIVIT TIP DE BITUM RUTIER?

Domeniul principal de utilizare a bitumului rutier este construcția și repararea drumurilor și pavajelor aerodromului. Este folosit ca liant în producția de asfalt și beton asfaltic. Datorită bitumului sub influența oxigenului, radiațiilor ultraviolete, adsorbției de către materialul de piatră, temperaturilor ridicate, fracțiunile cu fierbere scăzută se evaporă din asfalt, iar compușii cu molecule ridicate sunt compactați. Datorită acestui fapt, acoperirea devine durabilă.

Pentru a asigura ușurința instalării și pentru a asigura o bună performanță a bitumului, se recomandă utilizarea unor grade diferite pentru diferite zone climatice. Ele pot diferi prin:

  • viscozitate;
  • plasticitate;
  • indicatori de temperatură a fragilității bitumului;
  • densitate;
  • penetrare;
  • temperatura de înmuiere;
  • prezența unor aditivi speciali.

Cele mai utilizate sunt două tipuri de bitum rutier - vâscos și lichid. Să luăm în considerare fiecare soi în detaliu.

Principalele caracteristici ale bitumului lichid

Bitumul lichid la o temperatură de 25 ° C are o consistență fluidă deosebită, datorită căreia poate fi utilizat în timpul lucrărilor de construcție atât în stare încălzită, cât și în stare rece (la o temperatură de 15-20 ° C). În timp, din cauza influențelor atmosferice, compoziția se îngroașă. În funcție de cât de repede se formează structura bitumurilor lichide, acestea sunt împărțite în două clase:

  • îngroșare medie (ÎM) - obținută prin lichefierea bitumului vâscos cu produse petroliere lichide precum benzină, nafta etc;
  • îngroșare lentă (ÎL) - produs din produse petroliere reziduale sau parțial oxidate (păcură, uleiuri rășinoase etc.).

Se recomandă utilizarea bitumului lichid marcat cu ÎM pentru construcția de suprafețe de drum capitale și ușoare. Dispozitivul de bază este disponibil în toate zonele climatice. Bitumul cu întărire lentă este potrivit pentru producerea betonului asfaltic rece și așezarea trotuarelor ușoare în zonele climatice II-V.

Bitum rutier vâscos

Bitumul vâscos este utilizat pentru realizarea de amestecuri de beton asfaltic fierbinte, cald și rece. Cele mai utilizate mărci sunt BRP și BP. În același timp, BRP - bitumul rutier petrolier - este un compus specializat pentru așezarea suprafețelor drumurilor. Clasele BRP vor avea un punct de înmuiere mai mare, o temperatură de fragilitate mai scăzută și valori de penetrare mai mari decât BP. Bitumul rutier petrolier are cerințe mai stricte pentru stabilitatea termică, astfel încât clasele BRP sunt mai des alese pentru lucrările de drumuri. Raportul indicatorilor fizici și chimici ai bitumului rutier petrolier asigură acoperirea cu cea mai mare rezistență la îngheț, rezistență la fisurare, rezistență la forfecare și rezistență la umiditate.

În funcție de caracteristicile bitumului rutier precum vâscozitatea, rezistența la căldură și plasticitatea, există cinci clase de BRP. Fiecare are un domeniu de utilizare prioritar:

  1. Bitum BRP 200/300 - utilizat în regiuni cu climă rece, pentru prepararea amestecurilor calde de beton asfaltic.
  2. Bitum BRP 130/200 - este utilizat pentru tratarea suprafețelor acoperirilor în zone cu climat temperat, producerea de amestecuri de beton asfaltic fierbinte, impregnarea acoperirilor de piatră zdrobită în regiuni cu climă rece și temperată.
  3. Bitumul BRP 90/130 este un produs universal care este potrivit pentru lucrul în sezonul rece: temperatura de funcționare de la -20 la +5 ° С.
  4. Bitum BRP 60/90 - utilizat în regiuni cu climat cald, pentru prepararea amestecurilor fierbinți.
  5. Bitum BRP 40/60 - este utilizat exclusiv în zonele în care vara temperatura depășește 30°C.

ОФИЦИАЛЬНЫЙ ПОСТАВЩИК БИТУМА

КОНТАКТЫ

  • mun. Bălți str. Mihai Viteazul 18
  • Administrator: 078 306 106
  • Contabil Sef: 069 134 849